מגלים את חיפה – פרויקט חדש בקבוצת "סאלד"

-חיפה

מגלים את חיפה – פרויקט חדש בקבוצת "סאלד"

במהלך שנת הלימודים האחרונה יצאו החניכים הבוגרים של קבוצת "סאלד" לבקר בפינות חמד של חיפה ובאתרים עם סיפור היסטורי לא מוכר.
הפעילות כללה: סיור במקום, קבלת הסבר על המקום, קצת סיפורים נוסטלגיים, פעילויות בהתאם לסביבה ולקינוח סלפי קבוצתי. הסיור הראשון התקיים במרכז פנורמה. החניכים נכנסו ללובי של מלון דן פנורמה וגילו להפתעתם תערוכה של פסלים צבעוניים מיניאטוריים. המלון הפך לגלריה!!!!!!, את הסיור סיימו על הספסל בתצפית נוף ברחוב יפה נוף.
הסיור השני התקיים ב"בית הנחושת" הנמצא ברחוב החורשה 9 (בית אלכסנדר גרונדמן). בתי הנחושת תוכננו בשנות ה-30 על ידי האדריכל ואלטר גרופיוס ונבנו על ידי "החברה הגרמנית לבתי נחושת בע"מ" מספר בתים טרומיים עשויים נחושת נקנו בגרמניה, פורקו, הובאו באנייה והורכבו מחדש. בחיפה נבנו כ-11 בתים כאלה ‏וכיום נותרו רק הבתים ברחוב החורשה (בית אלכסנדר גרונדמן), ברחוב לאונרדו דה וינצ'י (בית זלמה שונפלד)‏ וברחוב תל מאנה (בית טוכלר, שהיה הגן הראשון באחוזה) . שאר הבתים נשרפו או נהרסו.
סיור מעניין נוסף התקיים ברחוב קלר שבו נבנה מלון הרצליה. כיום משמש המבנה כסופרמרקט.
ב-3 ליולי 1923 פתחה משפחת הלוי-אפשטיין מלון ששכן בפינת שדרת הברושים ורחוב קלר. היום, המבנה קרוי "בית אורנים". מטרת הקמת המלון הייתה לאפשר ליהודים שומרי מסורת להתארח במרכז הכרמל. עד להקמת המלון האפשרות היחידה באזור זה היו אכסניות בבעלות גרמנית. בבית מלון זה, ששמר על כשרות וכך התאים גם ליהודים, הייתה תאורה ממצברים, מים זורמים ואף טלפון. לכל חדר הייתה מרפסת זיז שפנתה לרחוב קלר. המלון שכן במבנה זה עד שנת 1928, אז עבר למבנה ברחוב יפה נוף 34. כאשר מסיירים ברחוב קלר אפשר להבחין גם כיום בחזית יפה המעוטרת בקשתות.

במהלך הפרויקט טיילו החניכים גם בכמה גנים ציבוריים חדשים, ונהנו לקחת חלק בפעילות על מכשירי הכושר שהוצבו במקום. בשנת הלימודים הבאה נשמח לספר לכם על סיורים חדשים ומעניינים

/ מאמרים

Share the Post

About the Author

Comments

Comments are closed.